26
Úno

Přehled a popis zájmových kroužků ŠD pro školní rok 2017/2018

Kroužek přírodovědecký

  • 1x za 14 dní (cca 30 minut)
  • děti si zde osvojí znalosti z oblasti živé i neživé přírody
  • naučí se rozpoznávat nástrahy a nebezpečí skrytá v přírodě
  • využijeme přírodu k odstranění únavy a stresu
  • pracovat budeme formou vycházek do přírody, pokusohraním a využijeme atlasy hub a rostlin, encyklopedie zvířat

Kroužek společensko-ekologický

  • naučíme se správně stolovat, chovat se ve společnosti, úctě k člověku, zvířatům, hygienickým návykům
  • vytvoříme si vztah ke společenským hodnotám
  • utvoříme si kladný vztah mezi dětmi (spolužáky, kamarády)

Kroužek hudebně-dramatický

  •  cílem tohoto kroužku je rozvoj komunikace mezi žáky, jejich čtenářských dovedností, vyjadřování vlastních názorů a prožitků, osvojení si některých písniček, jednoduchých tanečků, rozvoj citu pro hudbu a rytmického cítění
  • tanec při živé i reprodukované hudbě -co se naučíme, využijeme při různých vystoupeních

Barvička

  • zaměřen na rozvoj výtvarných dovedností
  • práce s barvami, papírem a textilem, malovat budeme i na přírodniny přinesené z vycházek

Šikovné ruce

  • zaměřeno spíše na oblast pracovní výchovy – cílem je rozvoj jemné motoriky, konstruktivních dovedností, rozvoj schopnosti spolupracovat
  •  pracovat budeme s textilem, přírodninami, modelínou, podle možnosti s moduritem ale i se stavebnicemi, drátkem, klacíky…

Čiperka

  • sportovně zaměřený kroužek, jehož cílem je rozvíjet lokomoční i nelokomoční dovednosti, obratnost
  • co nejvíce činností budeme vykonávat venku – zařadíme sportovní soutěže, míčové hry a atletické činnosti, v zimě sáňkování, pohyb ve sněhu
  • využijeme hřiště u MŠ, tělocvičnu, park, fotbalové hřiště

Doba mezi 15,00 – 15,30 je věnována odpočinkovým činnostem. Děti si budou moci svobodně zvolit činnosti, které jim budou vyhovovat: společenské hry, pohybové hry, konstruktivní hry, kreslení, poslech pohádky, hudby…

15,30 – 16,15 – sebevzdělávací činnost. Věnujeme se zde přípravě na vyučování, procvičování jednotlivých předmětů podle potřeb dětí. Hrajeme didaktické, logické a smyslové hry, vědomostní soutěže, slovní kopanou, skládáme obrázky, čteme knihy, prohlížíme encyklopedie.